תקלות נפוצות במגדשי הטורבו

חוסר שמן במנוע

כדי למנוע שחיקת יתר של החלקים השונים בו הטורבו זקוק המגדש טורבו לשמן

בכמויות גדולות ובלחץ גבוה. השמן הדרוש מגיע אל מגדש הטורבו דרך משאבות

שמצליחות לספק כ-2ליטר בדקה ולכן נוכחות השמן במגדש הינה קריטית.

 

סתימות במערכת השמן

 

לחץ שמן נמוך

 

אינג'טורים סתומים

 

 

חדירת גורם זר שנכנס לטורבו

 

הימצאות סולר /נוזל קירור בתוך המנוע

 

סוג שמן שהוכנס לא מתאים

שימוש לא נכון בסוג השמן של הרכב יכול לגרום לסתימות ולנזק בלתי הפיך של המנוע

 

תדירות הטיפולים ברכב

חשוב מאוד להקפיד על טיפול ברכב באופן עיקבי ומסודר של הרכב למנוע שחיקה וצבירת שמנים מלוכלכים וסתימות

 

צורת נהיגה/שימוש ברכב

 

לא לכבות את המנוע מיד עם סיום הנסיעה, כשנוהגים ברכב עם מנוע טורבו מומלץ מאוד לא לכבות את המנוע אלא להמתין דקה או שתיים כשהרכב פועל והמנוע מסתובב בסיבובי סרק. הסיבה לכך היא שאם נכבה את הרכב מיד כשהגענו ליעד, המגדש לא יקבל את השמן החיוני לו (שכן המשאבות מפסיקות לפעול כשהמנוע מפסיק לפעול). מאחר שהמגדש עצמו עלול להמשיך לעבוד, כי עדיין ישנה כמות מסוימת של גזים שנפלטו מהמנוע והטורבינות עדיין מסתובבות, התוצאה עלולה להיות נזק ממשי לרכיבים הרגישים. המתנה של דקה-שתיים מאפשרת לטורבינות להאט ולעצור, וכך כשנפסקת אספקת השמן למגדש לא נוצרת בעיה שכן גם הוא הפסיק לפעול. אחרי נהיגה אגרסיבית יחסית מומלץ להמתין מעט יותר – 2-3 דקות.

המלצה נוספת שמגנה על מנועי טורבו היא לדאוג לחימום נאות של המנוע לפני

שנוהגים באופן שמחייב את המגדש להיכנס לפעולה

logoss2.jpg